株式会社リアルワールド 六本木の新オフィスに訪問!(前編)
オフィス移転のお知らせ
株式会社リアルワールド 六本木の新オフィスに訪問!(後編)
株式会社ブループリント ペンローズ・タイルってなに!? 自在なレイアウトの新オフィスを訪問!
5 Open Source Volume renderer SDK
株式会社スカイリンクは、スマホやWEBで簡単に楽しめるオンラインくじ「ロトボックス」を、本日8月31日よりサービス提供開始いたしました。 記 1.新サービス名称 LOT-BOX(ロトボックス) 2.サービスページ https://lot-box.com/ 3.サービス内容 ロトボックスは、スマホやW… 続きを見る
CGGraphics
株式会社スカイリンクは、今般、新たなサービスとして、スマホやパソコンから気軽に買える、くじ型ECプラットフォームサービス「LOT-BOX」をリリースすることを決定いたしましたのでお知らせいたします。 記 1. 新サービス名称 LOT-BOX(ロトボックス) 2. サービス概要 LOT-… 続きを見る
Understanding is paved by trial and error. Even with all the state-of-the-art archviz sample out there, we are eager to understand lighting in depth f… 続きを見る
AR has been shown up in a majority of creative coding platform but yet its real life application is limited to a few game and some gadget like promoti… 続きを見る
Volumetric rendering for medical visualisation have been constantly upgraded with progress in both algorithm and GPU hardware framework. Here are 5 op… 続きを見る
As for a landscape on artificial intelligence in this fall 2015 we tried to focused only on general purpose AI development. Not all are commercial com… 続きを見る
Part 1/2: Selecting CUDA and Linux Distro by version Following our article on selecting CUDA and a supported linux distro, we will write about our ins… 続きを見る
Medical imaging standard DICOM is certainly the widest and oldest group of protocol used in the medical sector. While visualizing the volume data with… 続きを見る
This post is to illustrate our progress on developing a Physically Based Rendering (PBR) shader in a WebGL context. Our goal is to test different appr… 続きを見る
While developing our own Physically Based Rendering (PBR) solution for the web, we got our hands on the Marmoset Toolbag 2 solution which is from our … 続きを見る
One challenge rising in 3DCG product visualization consists off accurately converting a CAD file to its mesh based polygon version.
The “Next generation” label in the CG and game industry rely more on the real-time use of Physically Based Rendering (PBR) technique than … 続きを見る
Following our quest to explore procedural and parametric design in 3D and architecture we came to a point where game engine are actually better agent … 続きを見る
Archviz in game engine is not something really new. Unreal Engine was already introducing this option within the version 3. What make the solution rea… 続きを見る
WebGL書き出しテスト WebGLを利用した手続き型モデリングにより高層ビルの制作の3回目。先週までにモデリングとマテリアル設定の仕組みを作成した。今週はこれまでに作成したスクリプトを使い、実際に建物の出力を行った。 生成手順を変えることで、様々な形状の建物を作ることができる。 一つの生成手順をデ… 続きを見る